سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: اولین همایش ملی جغرافیا، شهرسازی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: ۱۲
نویسنده(ها):
اکبر اصغری زمانی – استادیار گروه جغرافیای دانشگاه زنجان
محسن احدنژاد – استادیار گروه جغرافیای دانشگاه زنجان
سارا اسدی – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی توریسم دانشگاه زنجان

چکیده:
گردشگری شهری از ارکان مهم و پویای صنعت گردشگری می باشد. مدیران و برنامه ریزان شهری همواره تلاش می کنند تا صنعت گردشگری شهر خویش را توسعه دهند. یکی از راهکارهای توسعه ی گردشگری شهری استفاده از راهکارهای نوینی چون تجارت الکترونیک و خدمات بر خط می باشد. تجارت الکترونیک به معنی انجام امور تجاری و دادو ستدی به وسیله ی اینترنت می باشد. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی را از جمله انواع بنرها، پست الترونیک و … شامل می گردد.با توجه به اهمیت این موضوع هتل های کلانشهری مانند تبریز باید سعی در بهبود عملکرد خود با استفاده از تنوع بخشی به شیوه های تبلیغات اینترنتی و بدین وسیله ارتقای عملکرد در جذب مسافران و توریست های ورودی به شهر داشته باشند. هدف این پژوهش، شناساندن وضعیت فعلی در تبلیغات اینترنتی و تا حد امکان کمک به بهود وضعیت وب سایت ها و ارائه ی پیشنهاداتی جهت بالا بردن میزان بازدید کنندگان و استفاده کنندگاناز خ دمات آنلاین هتل ها می باشد. از بین ۱۵ هتل شهر تبریز فقط ۵ مورد از آنها دارای وب سایت رسمی بوده و از بین آنها نیز ۲ مورد خدمات رسانی نسبتاً مناسبی داشنند که از جمله دلایل آن استفاده از شیوه های ساده ای همچون بنرهای ثابت در وبسایت هایشان و در بیشتر موارد طراحی ساده و غیر پیشرفته می باشد.