سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: ششمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

محمدرسول بنی عامریان – شرکت ایران خودرو ,کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج , شرکت ایران خودرو مرکز توسعه م

چکیده:

در حال حاضر صنعت خودرو با هدایت شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان و با شتاب بسیار به سمت تجارت الکترونیک پیش می‌رود. گستردگی این صنعت و رقابت بسیار شدید بین سازندگان خودرو باعث شده است که خودروسازان بزرگ اقدام به تغییر استراتژی خود بر اساس مدیریت اطلاعات نمایند و بستر این تغییر،IT( Information Technology) می‌باشد براین اساس شبکه‌های اطلاعاتی بسیار بزرگی با همکاری خودروسازان بزرگ جهان شکل گرفته و در حال توسعه می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به ANX,ENX,… اشاره نمود. در این شبکه‌ها تمامی سازندگان قطعات ، خودروسازان ، فروشندگان ، شرکتهای پشتیبانی کننده و … بر اساس سرویسهای تعریف شده با یکدیگر در زمینه‌های مختلف نظیر طراحی ، انتقال اطلاعات فنی ،برنامه‌ریزی، تجارت و … ارتباط دارند. گستردگی این شبکه‌ها به حدی است که تقریباً تمام خودروسازان مطرح جهان را به سمت خود سوق داده است. مطالعه سرویسهای مختلف این شبکه‌ها واستراتژیهای حال و آینده آنها از مباحث مطرح در این مقاله می‌باشد.