سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: کنفرانس بین المللی توسعه و تعالی کسب و کار
تعداد صفحات: ۶
نویسنده(ها):
فریبرز رحیم نیا – فریبرز رحیم نیا، دانشیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
شمس الدین ناظمی – استاد گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
منصوره دهقان بنادکی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده:
در دهه های اخیر با توحه به فضای رقابتی کسب و کار توجه به برند و رابطه مصرف کننده-برند اهمیت استراتژیک دارد. تبلیغات شفاهی با کاهش هزینه های تبلیغاتی برای بازاریابان در شرایط رقابتی کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است. تبلیغات شفاهی در بازاریابی یکی از مهم ترین ابزارهای غیر رسمی ارتباطات در میان مصرف کنندگان در مورد کالاهاست. شیفتگی به برند منجر به دلبستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند می شود و عوامل رفتاری مرتبط را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو توجه به رابطه مصرف کننده –برند و ایجاد رابطه ای احساسی بین برند و مشتری باعث می شود مشتریان شیفته به برند تجاری همواره تمایل داشته باشند تا از احساسات مثبت و شور و شوق خود نسبت به برند تجاری مورد علاقه شان با دیگران سخن بگویند. هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش شیفتگی به برند بر تبلیغات شفاهی می باشد