مقاله نقش عوامل خانوادگي در شکل گيري کسب و کارهاي خانوادگي (مطالعه موردي: صنايع نفت و نساجي شهر تهران) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۸ در فصلنامه خانواده پژوهي از صفحه ۳۳۱ تا ۳۴۵ منتشر شده است.
نام: نقش عوامل خانوادگي در شکل گيري کسب و کارهاي خانوادگي (مطالعه موردي: صنايع نفت و نساجي شهر تهران)
این مقاله دارای ۱۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کسب و کار خانوادگي
مقاله ايجاد کسب و کار
مقاله خانواده
مقاله کارآفريني

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: احمدپوردارياني محمود
جناب آقای / سرکار خانم: يدالهي فارسي جهانگير
جناب آقای / سرکار خانم: سميع زاده مهدي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در اين تحقيق که با هدف شناسايي عوامل خانوادگي موثر بر ايجاد کسب و کارهاي خانوادگي، در ميان ۱۶۰ شرکت خانوادگي و غيرخانوادگي در دو صنعت نفت و نساجي، انجام شده است مشخص گرديد که عوامل ارتباطات خانوادگي، اهداف خـانوادگـي، منـابع خـانوادگـي، و بينش مشتـرک خانوادگي بر ايجاد کسب و کارهاي خانوادگي تاثيرگذار بوده، اما اين عوامل به همراه عواملي چون اندازه خانواده و اختلافات خانوادگي بر ايجاد کسب و کارهاي غيرخانوادگي موثر نيستند.