سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه
تعداد صفحات: ۸
نویسنده(ها):
سیدحسین حسینی – دانشجوی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
غلام عباس شکاری – عضو هیئت علمی آزاد اسلامی واحد مشهد

چکیده:
در هزاره سوم و دنیای رقابتی امروز مشاهده می گردد که سازمان ها در تلاش هستند تا به کمک انواع تکنیکها، روش ها، فنون و ابزارهای گوناگون در محیط پیچیده، متلاطم و شتابان با انواع و اقسام استراتژی ها وتنوع رهبریها ضمن حفظ بقای سازمان بدنبال مزیت رقابتی پایدار نیز باشند در این راستا مسلماً سازمان به منظور بهبود عملکرد، افزایش بهره وری، بهبود کیفیت، کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری ورضایت مشتری و ذی نفعان بایستی شالوده قابل اطمینانی را پی ریزی نمایند که بتوانند درچرخه حیات خود حرکتی روبه جلو داشته باشند. لذا جهت تحقق اهداف بلند مدت ضروری است در فرآیندی زیربنایی به منظورداشتن ساختاری منسجم و یکپارچه و پایدار درجهت درونی کردن ارزش های مشترک و اخلاقیات گام های اساسی برداشته شود که حاصل آن سازمانی پیشرو، خلاق، کارآفرین و دانش محور خواهد بود که ضمن اهمیت دادن به سرمایه انسانی به عنوان بهترین عامل ارزش مدار خود را با تمام شرایط انطباق داده و محیط رقابت برایش پویا خواهد بود