سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

سوسن توکلی – دانشجوی ترم پایانی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت ا

چکیده:

ارائه یک کسب و کار محصول ناملموس مانند خیریه در فضای مجازی وب و ساخت و نگهداری آن به عنوان یک نام تجاری احتیاج به نگرشی جدید بر موضوع خیریه و بررسی نحوه ساخت و نگهداری نامهای تجاری در دنیای برخط دارد مطالعه در ساخت و ارائه یک نام تجاری برخط ما را به این نتجیه می رساند که یک نام تجاری دارای شخصیت، ارزش نامشهودیا (سرقفلی) ، تصویر ذهنی و نهش یا جایگاه نسبی، نسبت به رقبا بوده و ساختار یک نام تجاری مجموعه ای است از تمامی موارد مذکور که در ذهن مخاطب تاثیرگذارده و ارزش کلی نام تجارییا Brand را به آن می دهد با مطالعه بر چگونگی ساخت و نگهداری نامهای تجاری برخط و نیز شرایط موفقیت یک کسب و کار در فضای مجاری به این نتیجه می رسیم که نقش مدیریت فناوری اطلعات و ارتباطات در اداره یک سازمان نیکوکاری ( خیریه) بفرم برخط، مستلزم تهیه یک وب سایت خوب و موثر شامل مولفه های ارزشیابی مشخص و تعیین نهش و جایگاه نسبی نام تجاری این سازمان در فضای مجازی در مقایسه با سایر رقبا می باشد.