سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: همایش منطقه ای جایگاه تکنولوژی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

مریم بهلولی – کارشناس ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

چکیده:

امروزه فناوری اطلاعات همه ابعاد زندگی بشر از جمله شیوه ها ی سنتی آموزش را تحت تأثیر قرار داده و آموزش مجای به منزله ی پدیده ای کاملا قابل و کارا ، برای از میان برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی آموزش و ایجاد آموزشی سراسری و فراگیر ایجاد شده است. این نوع آموزش از سه سیستم ارتباطی آموزش ، آموزش همزمان ، آموزش غیر همزمان و ترکیبی بهره می گیرد و نقش معلم از مدیریت یادگیری و ارائه دهنده محتوا به ناظر آموزشی و راهنمای فرآیند یادگیری تغییر می یابد. او راهنمای فراگیران برای تهیه منابع الکترونیکی از پایگاه های اطلاعاتی بوده و فراگیران را در تفکر و تأمل و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات یاری می کند . معلمان برای قبول این نقش باید به درک جدید و نگرش تازه ای از تأثیر فناوری در تحلیل اطلاعات یاری می کند. معلمان برای قبول این نقش باید به درک جدید و نگرش تازه ای از تأثیر فناوری در تحول یادگیری برسند و آن را به کار گیرند. در خاتمه مقاله ، به بررسی شیوه هایی برای تبدیل دروس سنتی به مجازی و راهکارهایی برای تدریس در کلاس مجازی می پردازیم.