مقاله نقش نيروهاي رقابتي پورتر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونيک در صنعت خودرو (مطالعه موردي: شرکت ايران خودرو) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در رشد فناوري از صفحه ۹ تا ۱۴ منتشر شده است.
نام: نقش نيروهاي رقابتي پورتر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونيک در صنعت خودرو (مطالعه موردي: شرکت ايران خودرو)
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نيروهاي رقابتي پورتر
مقاله مدل کسب و کار الکترونيک

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شفيعي نيك آبادي محسن
جناب آقای / سرکار خانم: جليلي بوالحسني اعظم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف اصلي مقاله بررسي نقش نيروهاي پنج گانه پورتر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونيک در صنعت خودرو ميباشد. در اين تحقيق پنج نيروي رقابتي پورتر که عبارتند از تهديد رقباي تازه وارد، تهديد محصولات يا خدمات جايگزين، قدرت چانه زني خريداران، قدرت چانه زني تامين کنندگان و رقابت در ميان شرکت هاي موجود در صنعت خودرو، در ميان دو شرکت ايران خودرو و سايپا که داراي بيشترين سهم بازار در کشور هستند، مورد ارزيابي قرار گرفته اند. بعد از پيمايش صورت گرفته و شناسايي عوامل مهم (همه عوامل در انتخاب کسب و کار الکترونيک در صنعت خودرو نقش داشتند)، به صورت موردي به اندازه گيري اين نيروها در شرکت ايران خودرو پرداخته شد تا قدرت اين شرکت از نظر محيط صنعتي در انتخاب مدل کسب و کار الکترونيک مورد بررسي قرار گيرد.