سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمود درودچی – Professor of Computer Science Cardinal Stritch University Milwaukee , WI
امید ملازاده صادقیون – دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (تجارت الکترونیک) دانشگاه مجازی

چکیده:

آمدن اینترنت وپیشرفت تجارت الکترونیک در محیط وب, باعث تغییر نوع تجارت ازشکل سنتی به شکل مبتنی بر وب شده است حال شرکتها ومشتریان با انبوه اطلاعات و صفحات وب در فضای سایبرمواجه شده اند که جستجو,جمع آوری و پردازش اطلاعات برای تامین نیازمندیهایشان کاری بسیار طاقت فرسا است که با عرضه تکنولوژی وب معنایی در این برهه از زمان این امر را تسهیل نموده است.در این مقاله به بررسی ونقش وب معنایی روی مدل تاجر به تاجر(B2B)تجارت الکترونیکپرداخته و به تبیین اثر آن برروی تجارت,مشتریان,اقتصاد و وب سرویس معنایی ومزایا و موانع استقرار آن را تشریح مینماییم.