سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

امید ملازاده صادقیون – دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (تجارت الکترونیک)، دانشگاه مجاز

چکیده:

آمدن اینترنت و پیشرفت تجارت الکترونیک در محیط وب، باعث تغییر نوع تجارت از شکل سنتی به شکل مبتنی بر وب شده است حال شرکتها و مشتریان باانبوه اطلاعات و صفحات وب در فضای یابر مواجه شده اند که جستجو، جمع آوری و پردازش اطلاعات برای تامین نیازمندیهایشان کاری بسیار طاقت فرسا است ولی تکنولوژی وب معنایی این امر را برطرف نموده است. در این مقاله به بررسی و نقش وب معنایی روی مدل تاجر به تاجر (B2B) تجارت الکترونیک و تبیین اثر آن بر روی تجارت، مشتریان، اقتصاد و چرخه زندگی B2B و تشریح معماری مدل محاوره ای مدل مبتنی بر BPIMS-WS یکپارچگی در شبکه معنایی و وب سرویس معناییپرداخته و مزایا و موانع استقرار آن را تشریح می نماییم.