سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی ارزش

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

علی حمیدی –
آرش آرمون –

چکیده:

برای بقا در صحنه ى رقابت در دنیای به سرعت در حال تحول امروزی و همگامی با رشد فزاینده ى فناوری، نیاز به کاهش هزینه و طراحی مناسب محصولات و خدمات با درک صحیح نیازهای واقعی مشتریان اهمیت روزافزونی یافته و از عوامل کلیدی موفقیت محسوب می شود. مدیران شرکت های پیشرو به این نکته ى مهم واقفند که کلید موفقیت در رقابت این است که بتوانند نیازهای واقعی مشتریان را بهتر از رقبای خود برآورده سازند. این مقاله به بررسی ادبیات علمی مرتبط با دو فناوری کلیدی QFD و VE می پردازد و نقش تلفیقی این دو در کاهش هزینه محصول و بهبود طراحی محصول مطابق با نیازهای مشتری را مورد بررسی قرار می دهد. این مطالعه، کاربرد یکپارچه ى ابزارهای QFD و VE را ارزیابی می کند. همچنین دو مطالعه ى موردی یافت شده در ادبیات موضوع تشریح می گردند.