سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

سیدابراهیم ابطحی – عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

با درج سامانه پاسخگوی هوشمند، نقطه تجاری تبدیل به یک نقطه تجاری هوشمند می شود و سامانه پاسخگوی هوشمند یک مرکز فراخوان اطلاعاتی – خدماتی الکترونیکی برای صادر کنندگان و وارد کنندگان کالاها و خدمات است که از طریق تبادل الکترونیکی فرصت ها تجاری، امکان سریع معاملات الکترونیکی را فراهم می سازد. در این مقاله پس از مطالعات موضوعی با طراحی مفهومی سامانه راه حل ادامه یافته و پس ازتشریح گزینه های راهحل و امکان سنجی مبتنی بر مدل در ابعاد اقتصادی، فنی و اجرائی ، چهار راه حل امکان سنجی شده نهایی بعنوان راه حل توصیف گردیده اند. در این مقاله حاصل پژوهشی در جهت بومی سازی و انتقال فناوری تجارت الکترونیکی است که به سفارش وزارت بازرگانی در معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است.