سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش نوآوری و کارآفرینی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

فاطمه درویشی – دانشجوی کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی
شهرزاد بارانی – دانشجوی کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی

چکیده:

در عصر حاضر همه روزه شاهد پیشرفت های فراوانی در زمینه های متعدد، در سرتاسر جهان هستیم . نیازمندی های بشر موجب شده است که تغییر و تحولاتی در عرصه زندگی پدید آید. یکی از زمینه های خاصی که امروزه تغییرات عظیمی را در آن مشاهده می کنیم آموزش و پرورش است ، که از گذشته های دور تا به امروز تحولات بزرگی را پذیرفته و پیوسته به دنبال وضعیت بهتر در حرکت بوده است . لذا لازم است که نظام آموزشی کشور ما نیز به دنبال تغییر ات مناسب جهت بهره گیری بهتر از فعالیت های خویش با تحولات جهانی هماهنگ باشد . امروزه استفاده از «نوآوری های آموزشی» گامی است که ضمن بهبود کیفیت آموزش و یادگیری ، استعدادهای خلاقانه افراد را بیدار کرده و به حرکت وامی دارد. این خیزش مناسب می تواند به بالندگی فرهنگ و ارزش های ما منجر شده، و راه را برای توسعه علم و بهره وری بیشتر از فعالیت های آموزشی و در نهایت تولید و صدور علم و فرهنگ هموار سازد ( ۹ ). این مقاله با هدف تأکید بر اهمیت نوآوری آموزشی و موانع موجود در مسیر تحقق این مهم، انجام گرفته است. روش پژوهش در این مقاله، بررسی منابع مکتوب در زمینه ی نوآوری آموزشی می باشد.