مقاله نوسازي استراتژيک از منظر يادگيري سازماني: بررسي تجربي مدل ۴ت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در فصلنامه علوم مديريت ايران از صفحه ۱ تا ۲۷ منتشر شده است.
نام: نوسازي استراتژيک از منظر يادگيري سازماني: بررسي تجربي مدل ۴ت
این مقاله دارای ۲۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نوسازي استراتژيک
مقاله يادگيري سازماني
مقاله مطالعه موردي
مقاله مديريت تغيير

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مشايخي علي نقي
جناب آقای / سرکار خانم: عسكري نژاداميري علي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در اين تحقيق «نوسازي استراتژيک سازمان» از ديدگاه «يادگيري سازماني» مورد بررسي قرار گرفته است. ابتدا با مرور بر ادبيات نوسازي استراتژيک و يادگيري سازماني، سعي شد تا شناخت بهتري نسبت به ارتباط ميان اين دو مقوله سازماني حاصل گردد. مدل ۴ت (۴i) با توجه به جامعيت آن، به عنوان پايه تحقيق مورد نظر قرار گرفت. سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تهران نيز به عنوان سازماني که طي سال هاي اخير تغييرات زياد و اساسي در آن رخ داده است، به عنوان محيط مطالعه موردي انتخاب شد. بر اساس روش تحقيقي که پيش از اين براي تست مدل ۴ت مورد استفاده قرار گرفته شده بود، روش تحقيقي کيفي طراحي گرديد و بر اساس آن مدل ۴ت و کيفيت ارتباط ميان نوسازي استراتژيک و يادگيري سازماني در يک سازمان ايراني مورد بررسي قرار گرفت. در نهايت نکات قابل توجهي پيرامون کيفيت و ماهيت فرايندهاي يادگيري سازماني و نقش آن ها در نوسازي استراتژيک سازمان حاصل گرديد.