سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین کنفرانس بهبود و تحول اداری

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

بهزاد سمیعی نژاد – دانشجوی رشته مدیریت اجرایی

چکیده:

مشکلات سیستم اداری شامل موارد زیادی از جمله بوروکراسی حجم بالای سیستم اداری تعداد زیاد سطوح مدیریت تداخل امور و وظایف در سازمان ها، سیاست زدگی عدم علم محوری نبود تفکر سیستمی توام نبودن اموزش عملی و فعالیت های اجرایی با هم عدم توانمندسازی کارکنان و مدیران فقدان انعطاف پذیری و خلاقیت، نبود دولت الکترونیک، نبود بازرسی مناسب ، عدم انگیزش، دولت سایه، روشن نبودن چگونگی برنامه های کلان در هنگام اجرا و نبود استراتژی مشخص روزمرگی مدیران و عدم رهبری آنان عدم تشویق و تنبیه مناسب به روز نبودن سازمان ها و عدم پویایی می شود. با نگاهی به این مشکلات می توان دو رویکرد عدم کارایی و عدم پویایی را در مسائل مشکلات مذکور مدنظر قرار داد و دو محور نظارت و علم محوری با توجه به این دو رویکردباعث بهبود و کاهش بسیاری از مشکلات سیستم اداری دانست.