سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: سومین همایش برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

طیبه حمزه بیگی – کارشناس ارشد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

چکیده:

روند گسترش فناوری و تاثیرگذاری آن در همه شئونات زندگی بالاخص آموزش، ضرورت استفاده از فناوری های اطلاعات و مدیریت صحیح در به کارگیری آن در فرایند یاددهی – یادگیری را امری مسلم می سازد، لذا پرداختن به تاثیرات این فناوری در حوزه آموزش، امری اجتناب ناپذیر است.این مقاله در صدد آن است که ضمن توضیح اجمالی تاثیرات فناوری اطلاعات در زمینه آموزش، به معرفی برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات بپردازد و به تبع آن، نظام مدیریت یادگیری که هدفش بهبود بخشی فرایند یادگیری است مورد بررسی قرار دهد.