سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

سید حمید خداداد حسینی – دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس
محمد صفری کهره – دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی ، دانشگاه تربیت مدرس تهران

چکیده:

هر نظریه ای به ما این امکان را می دهد تا جهان را از منظری تازه و متفاوت مشاهده کنیم. بسیاری از دانش های جدید، دانش هایی بین رشته ای یا چند رشته ای هستند. از این رو هر یک از دانش های سازنده آن ها، با علاقمندی ها و نگرش های خاص خود به موضوع می نگرد. آینده نگری در فناوری نیز از جمله این دانش هاست و لذا ما در اینجا به بررسی هر یک تجربیات آینده نگری با توجه به نگرش ها و دیدگاه هایی که برخاسته از هر یک از دانش های سازنده آن است، پرداختیم و هوشمندی استراتژیک را مهم با توجه به نگرش ها و دیدگاه هایی که برخاسته از هر یک از دانش های سازنده آن است، پرداختیم و هوشمندی استراتژیک را مهم ترین مولفه در این زمینه یافتیم. هوشمندی استراتژیک دیدی تو را در نگرستین به سازمان ها برای کشف قابلیت های محوری و مزیت رقابتی در محیط پر تلاطم امروزی است.عمده ترین هدف این تحقیق بررسی نحوه مشارکت و تاثیرگذاری هوشمندی استراتژیک در پیشرفت فناوری در بخش های مختلف و سیاست گذاری ها و ارائه راهکارهایی برای تقویت این مفهوم جهت استفاده در سیاست گذاری های یک اقتصاد و جامعه دانش بنیان است.