مقاله يک تغيير الگوي ضروري براي بازاريابي کالاهاي کشاورزي در آسيا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر و دي ۱۳۸۹ در بررسي هاي بازرگاني از صفحه ۴۶ تا ۵۵ منتشر شده است.
نام: يک تغيير الگوي ضروري براي بازاريابي کالاهاي کشاورزي در آسيا
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: زمانيان عليرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اين گزارش عمدتا مبتني بر تجربه شخصي «آقاي يانگ بو چو» مشاور سياست هاي کشاورزي رييس جمهور کره جنوبي، در زمينه بازاريابي کالاهاي کشاورزي است که شامل بازاريابي براي مواد غذايي، در کره جنوبي مي باشد. نويسنده مقاله بر اساس اين تجربه، ايده خود را در خصوص نوع جديد بازاريابي اگروفود، گسترش داد. چه تفاوتي ميان کشاورزي سنتي و بازاريابي مواد غذايي وجود دارد و آيا اين موضوع را مي توان در ساير کشورهاي آسيايي همسايه مطرح کرد؟
او يک سازمان غيرانتفاعي غيردولتي به نام شبکه جديد بازاريابي آگروفود را ايجاد کرد که البته با برخورد نسبتا سردي مواجه شد. در مورد اصطلاح بازاريابي جديد اگروفود، قويا احساس نگراني مي شد. چون اين اصطلاح، بازاريابي اگروفود موجود را کهنه يا سنتي مي نماياند. به هر تقدير، پس از حدود سه سال تلاش، از طريق سخنراني ها، مقالات و همايش ها، اين الگوي جديد بازاريابي اگروفود به تدريج در کره جنوبي پذيرفته شد. امروزه، يافتن نمونه هايي از اين نوع بازاريابي که به مرحله اجرا رسيده باشد، کار دشواري نيست.