سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۲۲

نویسنده(ها):

مهرزاده سرفرازی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان
غلامرضا معمارزاده – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

چکیده:

در عصر حاضر مدیریت دانش بهعنوان یک موضوع مهم و حیاتی در سازمان ها مطرح شده است سازمان ها براین باورند که به کارگیری سیستم های مدیریت دانش می تواند به برتری بلندمدت آنها در عرصه های رقابتی کمک کند مدیریت دانش برای همه شرکت ها و سازمان هایی که خواهان ارتقا و پیشرفت هستند به عنوان یک نیاز استراتژیک مطرح می گردد. دانش را میتوان آمیخته ای از تجربیات، ارزشها، اطلاعات موجود و نگرشهای کارشناسی و سیستماتیک دانست که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات جدید ارائه می کند سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی کلید نفوذ به دارایی های دانشی و به تبع آن افزایش سرمایه فکری می باشد سازمان یادگیرنده سازمانی است که می داند چگونه از دانش استفاده کند و به کارکنان خود فرصت و ابزار های ایجاد و به کارگیری دانش را بدهد یادگیری درسازمان های یادگیرنده باید به صورت فرایندی مستمر باشد بنابراین برای ایجاد چنین سازمانی قبل از هرچیز باید تغییر پذیری را به عنوان یک فرهنگ در سازمان نهادینه کرد در بحث سازمان یادگیرنده تمرکز بر چیستی است