سال انتشار: ۱۳۸۰

محل انتشار: پنجمین همایش ملی لاستیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

شهرام جاویدی – کارشناس واحد تحقیقات شرکت تولیدی البرز تایر
باقر مقیمی فر –

چکیده:

با توجه به توید انواع خودرو در ایران از دیر باز وارتباط غیرمستقیم کارخانه های تولید خودرو با کارخانجات تایرسازی و عدم توجه هر دو اینها به بازار داخلی و خارجی باعث از هم گسیختگی در بازار تایر ایران شده است.
همانطور که همه دست اندر کاران صنعت تایر می دانند بازار داخلی تایر دراکثر سایزها، بخصوص سواری ها در اختیار مارک های مرغوب خارجی می باشد و کارخانجات تایرسازی بعلت عدم هماهنگی تولید با کارخانجات خودرو سازی داخلی و عدم تکاپوی تولید با نیاز بازار و بعضا پایین بودن تکنولوژی تایر، در این بخش عقب مانده هستند، که این در بخش تایر سواری کاملا ملموس است.
بطور کلی در این مقاله سعی شده اولا پارامترهای انتخاب تولید یک محصول در کارخانجات تایرسازی و ارتباط آنرا با کارخانجات خودروسازی بررسی نموده و سپس تحلیلی در رابطه با وضعیت شرایط حاضر بر بازار تایر را بررسی کرده و آنگاه به تاثیر نقش کارخانجات خودروسازی در استرتژی تولید آینده تایر در کارخانجات تایرسازی در آستانه ورود به بازار جهانی پرداخته می شود.