سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی و انجمن ریخته گری ایران

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

کاوه کلاه گرآذری – عضو انجمن مخترعین کشور – سازمان صنایع هوافضا
حمید امیدوار – فوق دکتری مواد ، اکول سانترال لیون فرانسه ، عضو هیئت علمی دانشکده موا
عطالله کامیابی – دانشجوی کارشناسی ارشد مواد ، دانشگاه فردوسی مشهد
عاطفه نبوی – دانشجوی کارشناسی ارشد مواد ، دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده:

امروزه به منظور بالا بردن کارایی سازه های پرنده پیشرفته جایگزینی مواد نوین به جای مواد معمول هرچه بیشتر صورت می پذیرد . بال های اصلی هوانورد ثامن از کامپوزیت های ترکیبی در نظر گرفته شده است . در این پژوهش به منظور ساخت کامپوزیت های ترکیبی ابتدا نمونه هایی با الیاف شیشه ، ورق آلومینیوم ورزین اپوکسی به روش RTM ساخته شد و با در نظر گرفتن کسر حجمی الیاف ، مقادیر سفتی ، استحکام و دانسیته نمونه ها محاسبه گردید . تحلیل دینامیکی نمونه ها به کمک روش تجربی – تئوری آنالیز مودال انجام گردید . همچنین بررسی خواص کششی و ضربه نمونه ها نیز جهت تحلیل مکانیکی با انجام آزمایشات صورت گرفت. نتایج نشان می دهد که هیبرید کردن کامپوزیت های Sglass تاثیر قابل توجهی در افزایش خواص مکانیکی و دینامیکی آن داشته است