سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

مریم خالقی بایگی – کارشناس سیستم در سازمان صدا و سیماو مدرس دانشگاه

چکیده:

تحقیق حاضر در صدد یافتن پاسخ این سوال است که آیا می توان به معرفی مدل استراتژیک بهینه ای پرداخت که بتوان ان را در سامانه ملی استفاده کرد تا سازمان صدا سیما، در مواجهه یا تلاطم و تغییرات محیطی موفق شود. دراین راستا کاربرد آخرین مدل به کار گرفته شده در سازمان صدا و سیما را که ترکیبی از مدل براسیون و چند مدل دیگر مناسب سازمان های دولتی است، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین با در نظر گرفتن پارادایم های نوین مدیریت استراتژیک، به جای ارایه مدل، در زمینه بهره گیری از مدلهای متناسب پیشنهاداتی ارایه کند. روش تحقیق مطالعه حاضر، روش کتابخانه ای و توصیفی است که برای جمع آوری اطلاعات از ابزار مراجعه به اسناد و مدارک استفاده شده است. نتیجه تحقیق علاوه بر مشخص کردن اصول مربوط به طراحی مدل آینده متناسب با افق رسانه،به کار گیری" مدیریت استراتژیک" و نه"برنامه ریزی استراتژیک" در سازمانی مانند صدا سیما را که رسانه ای دولتی است، را توصیه می کنند.