سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

شعبان الهی – استادیار دانشگاه تربیت مدرس
شاهرخ شهریور – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

نفوذ رو به رشد تجارت الکترونیکی و استفاده گسترده از وسایل موبایلی، پرداختهای موبایلی را برای مشتریان و تاجران به روش جالبی در پرداخت تبدیل کرده است. از طرفی، نفوذ کنونی وسایل موبایلی در بازار و رشد مورد انتظار تجارت موبایلی، پتانسیل بالایی را برای رشد پرداخت موبایلی در بر دارد به عبارتی پیش بینی می شد که همچنانکه تجارت موبایلی، پر طرفدار تر می شود، پرداختهای موبایلی نیز آینده روشنی داشته باشد، اما آنطور که پیش بینی می شد، موفق نبوده است. این امر به میزانی به دلیل دوره طفولیت بازار و فقدان استاندارهاست . بعلاوه مباحث فنی و کاری، عدم قطعیتی را ایجاد می کند که اپراتورهای شبکه موبایلی و موسسات مالی را با مشکل مدیریتی مواجه کرده است. بنابراین تکامل بازار پرداخت موبایلی، موضوعی است که در ابتدای راه قرار دارد. در این مقاله به بررسی پرداخت موبایلی و چالشهای موجود در مسیر تکامل آن پرداخته شده است.