سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

سید مناف هاشمی – مدیر کل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران
علیرضا فلاح زاده – معاون امور نوسازی و فنی
حکیمی – مشاور مدیر کل

چکیده:

آیا تا قبل از سال ۱۳۸۳ اقدام به پرداخت قبض عوارض نوسازی یا قبوض دیگر عوارضی شهرداری تهران که بصورت سالانه یا مراجعه به شهرداری ها ملزوم به پرداخت آن میباشید، نموده اید؟
آن دسته از صاحبان املاک و منازل و یا کسبه شهر تهران که برای بموقع پرداخت نمودن عوارض به بانکها مراجعه می نمودند میدانند پس از تحول قبض به صندوق دار بانک و پرداخت وجه، بخشی از قبوض که متعلق به مشتری میباشد به همراه پرفراژ مخصوص بانک تحول ایشان گردیده و بخش دیگر قبض نزد بانک باقی میماند. این نوع نحوه پرداخت سالها در شهرداری تهران و نیز دیگر شهرداری ها تداوم داشته و در صورتیکه مودی (شهروند) بدلیل خاصی پس از پرداخت عوارض بلافاصله ملزم به مراجعه به شهرداری باشد، بدیهی است که علیرغم در دست داشتن فیش پرداختی بدلیل تجارب نامطلوب از تقلب های صورت گرفته به احتمال بسیار زیاد پاسخ مناسب از مسئول مربوطه در شهرداری نگرفته و با یک تاخیر یک ماهه یا بیشتر مواجه میشد.
این تاخیر زمانی علاوه بر اعتراض مراجعین مسئولین شهرداری را نیز همواره با مشکلات عدیده مواجه مینمود و هر چند تلاش می گردد ارتباط بین بانک و شهرداری از نظر زمانی کوتاهتر شود با توجه به امکانات موجود میسر نمی گردید.