سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

عبدالرضا عالی زاده – مدیر کل برنامه ریزی ب
آزاده دباغی – کارشناس سیستم اداره کل برنامه ریزی بلند مدت و دانشجوی کارشناسی ارشد م
امیرمهدی ملک – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع (سیستمهای اقتصادی اجتماعی) دانشگاه

چکیده:

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ملی، در دهه ای که تحولات شگفت انگیز در عرصه ارتباطات تمامی مناسبات بشری را دگرگون ساخته و در عصری که عصر حاکمیت رو به تزاید افکار عمومی بر سرنوشت جوامع شناخته شده است، نیازمند به برخورداری از ابزارها و نگرش های نوین مدیریتی است که روش های ارزیابی سنتی را به روشهای جدید مدیریتی – که بیشتر نگاه به اینده دارد تا به گذشته -آشتی دهد. از این رو سازمان صدا و سیما ا زاستانه برنامه چهارم توسعه و در راستای سند چشم انداز بیست ساله نظام،دست به حرکتی نو در برنامه ریزی و ترسیم حرکت اینده خویش زدو به پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب با نگاهی راهبردی،آینده نگرانه و معطوف به چالش های محیط خارجی و تحلیل محیط داخلی سازمان،استراتژی حرکت خود را در پنج سال اینده ترسیم نمودکه ماحصل این تلاش تهیه، تصویب و انتشار سندی به نام افق رسانه بود در این مقاله ضمن معرفی سازمان صدا و سیمایجمعوری اسلامی به عنوان سازمانی استراتژی محور و افق رسانه به عنوان برنامه استراتژیکسازمان، به روش کارت امتیازی متوازن (BSC) ، چرائی،چگونگی و الزامات اجرای آن در سازمانخواهیم پرداخت. ازاین رهگذر ضمن اعمال تغییرات و بومی سازی مدل، اهداف و برنامه های سازمان را در پنج منظر جامعه و مخاطبان، منابع مالی، فرایندهای درونی، ظرفیت های درون و برو ن سازمانی، رشد و یادگیری دسته بندی می کنیم. در انتها نیز با اشاره به موانع و چالش های پیش روی سازمان راهکارهای لازم را جهت نیل به این روش ارزیابی بیان می داریم.