سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

فاطمه خوینی – دانشگاه شیراز
محمود درودچی – استاد دانشگاه کاردینال استریچ آمریکا

چکیده:

جهانی شدن باعث شده که بنگاهها در محیطی پویا با روند تغییرات سریع مواجه شوند بنگاهها برای بدست آوردن امتیازات رقابتی ناگزیر به انتخاب ساختار و تکنولوژی ای برای پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی خود هستند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه، این امکان را به آنها می دهد که به سرعت در جهت الویت های استراتژی های بنگاه حرکت کنند. معماری سرویس گرا به بنگاهها کمک می کند که با استفاده از نرم افزارهای موجود خود انعطاف پذیری لازم برای رقابتی مانندن در محیط دینامیک امروزی را به دست آورند و امکان اعمال تغییرات دائمی را درسیستم های اطلاعاتی خود بدست آورند بنگاهها برای طراحی سیستم های داخلی و سیستم های اطلاعاتی بین بنگاهی ممکن است از معماری سرویس گرا و تکنولوژی متناسب آن استفاده کنند ولی پیاده سازی معماری سرویس گرا در سیستم های داخلی بنگاه و سیستم های بین بنگاهی تفاوتهای اساسی دارد پیاده سازی معماری سرویس گرا و تکنولوژی های پیاده سازی معماری سرویس گرا به ویژگی های پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی داخل بنگاهها و سیستم های اطلاعاتی تجارت الکترونیکی بین بنگاهی پرداخته می شود.