سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: نهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدمهدی اسماعیلی – گروه تحقیقاتی بصری سازی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ا
فاطمه هاشمی گلپایگانی – گروه تحقیقاتی بصری سازی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ا
محسن شریفی – گروه تحقیقاتی بصری سازی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ا

چکیده:

با توجه به نقش مهم ابرها در کاربردهایی نظیر شبیه سازهای پرواز، بصری سازی اطلاعات هواشناسی، پیشبینی وضع آب و هوا و صحنه های ایجاد شده از فضای آزاد، اخیرا شبیه سازی و بصری سازی ابرها در گرافیک کامپیوتری مورد توجه قرار گرفته است . روش های بصری سازی ابرها با توجه به حجم ابر ایجاد شده، تکنیک های ایجاد، مقدار جزئیات و زمان پردازش به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند . اما چون تقریبا تمامی این روش ها برای بصری سازی ابر به زمان پردازش زیاد و حجم قابل توجه داده، نیاز دارند، برای کاربردهای تحت وب مناسب نمیباشند . در این مقاله با استفاده از امکانات استاندارد VRMLکه امکان ایجاد صحنه های گرافیک سه بعدی با زمان پردازش و حجم کم را ممکن می سازد، روشهایی برای بصری سازی ابرها روی وب ارائه می دهیم . این روش ها در قالب گره ١ جدیدی تعریف می شوند که به استاندارد VRML اضافه می گردند