سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین همایش ایمنی هوانوردی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مسعود طاهری – کارشناس مراقبت پرواز، اداره کنترل فضای کشور ، تهران
رها اشرفی – مهندس کامپیوتر و کارشناس مراقبت پرواز، اداره کنترل فضای کشور ، تهران

چکیده:

در سال ۳۰۰۲ میانگین ریسک CFIT در کشورهای توسعه یافته یک هواپیما در هرنودو یک میلیون پرواز بوده است ، این در حالی است که این ریسک در سال ۱۹۷۴در این کشورها یک هواپیمای پهن پیکر تجاری در هر هشت دهم میلیون پرواز بوده است ( جدول ۱ ) یعنی این ریسک در حدود صد برابر در طی این سی سال کاهش یافته است که گویای تاثیر این قبیل سامانه ها می باشد