سال انتشار: ۱۳۹۲

محل انتشار: دومین همایش ملی آینده پژوهی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

سیاوش صلواتیان – عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما
سارا مسعودی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

تا همین اواخر صنعت جهانی رسانه با زنجیره ی ارزش قوی ومدل کسب کار به صورت ثابت تعریف می شد استودیوها پس از ساخت فیلم وسرمایه گذاری چند ملیون دلاری محصولات ومحتوای خود را توزیع می نمودند اما امروز این مدل به دلیل بحران های اقتصادی مختلف و شتاب گرفتن اینترنت برای تسخیر صنایع مختلف تغییر کرده است مقاله ی حاضر به بررسی یکی از رویکرد های آینده نگارانه به رسانه با استفاده از روش کتابخانه می پردازد . این رویکرد مبتنی بر پیش بینی آینده ی صنعت جهانی رسانه وچگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن بازیگران مختلف صنعت رسانه در سال ۲۰۲۰ با استفاده از روش سناریو می باشد . در واقع ما به دنبال این پاسخ هستیم که تغییر صنعت رسانه در ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود؟ برهمین اساس چهارسناریو برای صنعت رسانه در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد می شود : عصر تاریکی ها،، بقای اصلح، عصر طلایی وسرزمین عجایب