سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

دکتر فریدون قاسم زاده – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
مجتبی نوید – دانش آموخته MBA دانشگاه صنعتی شریف
کاوه وحدت – دانش آموخته MBA دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

از اوسط قرن بیستم بازاریابی شبکه ای به عنوان یک از روش های بازاریابی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این شکل از بازاریابی در طول زمان توسعه یافت و روش های مختلفی برای آن ارائه شد. امید به کسب درآمد بالا به همراه کاهش هزینه های بازاریابی باعث شد تا بازاریابی شبکه ای جذابیت زیادی برای شرکت ها داشته باشد. به ویژه با افزایش فشار رقابت، برخی از شرکت ها برای فروش محصولات خود به این شیوه متوسل شدند. در سمت مشتری نیز، امیدواری به کسب درآمد بالا از طریق عضویت در شبکه های فروش محصول، باعث استقبال بسیاری از مردم از این شیوه فروش گردید.