سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

فرنود حسنی – عضو شورای نویسندگان ماهنامه عصر فناوری اطلاعات
بهزاد فروزانفر – مدیر منابع انسانی و طرح و برنامه شرکت توزین الکتریک

چکیده:

علی رغم تحولاتی که در دنیای اینترنت و وب سایت ها صورت گرفته است اما همچنان کشور ما از داشتن وب سایت های تجاری مناسب برای توسعه تجارت الکترونیک و بهره گیری مناسب از امکاناتی که شبکه جهانی اینترنت برای توسعه مبادلات اقتصادی فراهم کرده است محروم مانده است. در اثر همین نقیصه فرایند ها و ارتباطات تجاری و بازاریاب الکترونیکی در ابعاد درون سرزمینی وبین المللی عملا غیر ممکن می شود و خوش بینانه ترین حالت با کمترین کیفیت مسیر می گردد.
این مقاله سعی می کند با بررسی شاخص ها، نیازها و استانداردهای موجود در سطح جهان، شرایط و امکانات مطلوب توسعه یک وب سایت تجاری را بررسی کند و تلاش های انجام شده در نمونه های موجود را از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار دهد و در انتها نیز تحقیق خود را از شرایطنیازهای ایران برای شروع فعالیتهای جدی وب سایت های تجاری ارایه دهد.