سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۲۶

نویسنده(ها):

کورش برارپور – اندیشکده تحول مدیریت (اتم)

چکیده:

بهWTOعنوانیکی از ۱۱۸ مولفه پارادایم موج سوم، مهمترین چالش استراتژیک برای بخش صنعت خودروی کشور محسوب می گردد. این مقاله یافته های مطالعه ای را ارایه میدهد که چگونگی پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و تبعات آن در بخش صنعت خودرو را مورد بررسی قرار داده است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از ابزار SD وضع موجود شرکت ایران خودرو مدل سازی شده و سپس با اعمال دو سناریو به مدل، مبنی بر اینکه اگر بسترهای لازم جهت ورود به مذاکرات دو یا چند جانبه ی WTO در بخش صنعت خودرو صورت بپذیرد ویا نپذیرد، چالش ها و فرصت های پیش روی شرکت ایران خودرو ( درحوزه خرد) و بخش صنعت خودروی کشور (در حوزه کلان) چه خواهد بود. در نهایت سیاست های بهینه جهت تصمیم گیری های استراتژیک شرکت مذکور ارایه می شود.