سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم
تعداد صفحات: ۱۰
نویسنده(ها):
مهدی زنگانه – دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آباد کتول، گروه مدیریت، علی آباد کتول ، ایران
هرمز مهرانی – دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آباد کتول، گروه مدیریت، علی آباد کتول ، ایران

چکیده:
هوا همین که گرم می شود، آب بیشتری را تبخیر می کند و باید آن آب اضافی را به سیاره بازگرداند. به عبارت دیگر، باید هم مقدارخشکسالی و هم مقدار بارندگی افزایش یابد. بنابراین، حوادثی نظیر آتش سوزی جنگل که روز را در مالزی و اندونزی تبدیل به شبساخت و یا سیل هایی که در چین، بنگلادش، کره، مکزیک و چند جای دیگر در سال ۱۹۹۱ به راه افتادندرا شاهد بودیم ، مقوله های زیست محیطی در واقع تازه نیستند.در دهه ۰۶ و ۰۶ میلادی، حرکت هایی برای مقابله با آلودگی انجام شد اما جنگ ویتنام،ارتباط نژاد ها و مقوله های بسیار دیگر ، طرفداران محیط زیست را به خارج از صحنه رهنمون کرد. برای سال ها ، طرفداری ازمحیط زیست به عنوان یک عمل ضدفرهنگی دیده می شد .همانطور که رابرت سایمونر در کتاب خود می گویید ، رفتار مصرف کننده ی نهایی یعنی کسانی که کالاها را برای مصرف شخصی می خرند اساس کار شرکت است چون ترجیحات و ارزش های آنهامشخص می کند که ما چگونه سازمان خود را سازماندهی کنیم ، منابع را تخصیص دهیم و اینکه در نهایت چه کالایی تولید کنیم.بر اساس این گفته ما باید بدانیم که مصرف کنندگان سبز ما چه کسانی هستند و چه چیزی می خواهند که ما همان را تولید کنیم. لذا لازم است که بدانیم بازاریابی چگونه سبز شده تا بتوانیم تحلیل درستی از این تحولات و اثری که بر انتظارات مصرف کننده گان گذشته، داشته باشیم ، تا بتوانیم نیازهای مصرف کننده گان نهایی را بدرستی تشخیص دهیم و آن را برآورده سازیم ، تا در صحنه رقابت باقی بمانیم .