سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

محمدمهدی سپهری – دانشیار و مدیر گروه فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس
آفاق عالم خانی – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدر

چکیده:

رشد سریع در استفاده از اینترنت همراه با تسهیل ورود سرویس دهندگان جدید اینترنت به بازار، باعث رقابت شدید بین سرویس دهندگان شده است . به علت پرهزینه بودن جذب مشتری جدید، نگهداری مشتری قدیم امری بسیار مهم در ISP ها بشمار می آید . این مقاله ادبیات موجود در مورد رویگردانی مشتری را در قالب چهاچوبی برای پیش بینی رویگردانی مشتری ارائه می دهد . با توجه به اینکه کارهای مشابهی در صنعت مخابرات با استفاده از داده کاویانجام شده است [۳][۲][۱] ، سرویس دهندگان اینترنت می توانند از این تکنیکها استفاده نموده و چهارچوبی مخصوص و مناسب با ویژگی های ISP خود ارائه دهند . نتایج حاصل از این تحقیق می تواند مورد استفاده ISP ها و سرویس دهندگان مشابه قرار گرفته و نسبت به نگهداری مشتری هایی که احتمال رویگردانی آنها زیاد است اقدام کنند .