سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه فعالیتهای اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

میثم محمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلام
مصطفی امینی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلام
مسعود براتی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلام

چکیده:

امروزه بسیاری از سازمان ها و بنگاه های اقتصادی با حضور مفهوم کسب و کار الکترونیکی و بکارگیری آن و با استفاده از اینتر نت براحتی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در سایر کشورها به کسب وکار می پردازند و از این طریق محدوه بازار فروش محصولات (خدمات) خود را گسترش داده و مشتریان بیشتر و جدیدتری را به منظور کسب درآمد بیشتر جذب سازمان خود می کنند.از سوی دیگر، گسترش روز افزون شبکه های اطلاعاتی و روی آوردن بنگاه های اقتصادی به ارائه اطلاعات تجاری خود از طریق وب سایت و پورتال، سبب افزایش بی رویه حجم اطلاعات تجاری در دسترس در منابع متعدد توزیع شده گشته است، که این امر لزوم توسعه تکنیک هایی جدید و کارا به منظور مدیریت و باز یابی هوشمند اطلاعات تجاری را بیش ازپیش مطرح کرده است.