سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه فعالیتهای اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مصطفی امینی – دانشجوی کارشناسی ارشد، نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
راضیه نوربخش – دانشجوی کارشناسی ارشد، نرم افزار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
حمید رضا صادقی – کارشناس مخابرات، دانشگاه امام حسین (ع)، مجتمع دانشگاهی علوم و مهندسی

چکیده:

در جامعه اطلاعاتی امروزی، بنگاه های اقتصادی به منظور رقابت و توسعه فعالیت های اقتصادی خود در فضای رقابتی و متغیر حاکم بر بازار جهانی، به دنبال امکانات،ابزارها و روش های بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. مفهوم هوشمندی کسب و کار یکی از رایج ترین این گونه امکانات می باشد که به بنگاه های اقتصادی امکان جمع آوری، تبدیل، ایجاد، نگهداری و انتقال داده های صحیح و تحلیل سریع آنها در فرآیند تصمیم گیری را خواهد داد. این مفهوم طی سال های ۲۰۰۵ تاکنون به عنوان پر درآمدترین فیلد کاری در حوزه ICT شناخته شده و از میان انواع گرایشات بنگاه های اقتصادی به استفاده از امکانات میتنی بر ICT به عنوان بالاترین تمایل و گرایش در میان مدیران بنگاه های اقتصادی مطرح می باشد.