سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

شهین شاهوران –
هومان فطانت –

چکیده:

مدیریت زنجیره تأمین یکی از فعالیت ضروری یک شرکت است. امروزه اکثریت فعالیت های زنجیره تأمین به طوردستی انجام می پذیرد و پشتیبانی IT به داشتن یک سری مخازن اطلاعاتی محدود شده است. به علاوه ارتباطات B2B از طریق تلفن، فاکس یا ایمیل انجام می پذیرد. افزایش کارآیی عملکرد زنجیره تأمین منجر به یک تأمین بزرگ می شود و کلیدی در جهت حفظ فواید رقابتی یا حتی شکست یک مزیت رقابتی است. به علاوه یک زنجیر تأمین هر چقدر که کاراتر باشد امکان رشد سرمایه ای را که اغلب تقویت آن با عملکردهای رسمی معمول غیرممکن است، ایجاد می کند.
دراین مقاله کشمکش هاو ارائه راه حلهایی برای کاربرد تجارت الکترونیکی که مدیریت زنجیره تأمین راحفظ می کند،مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. سپس معماری را موردنظر قرارمی دهیم که با نیازمندیهایی روبروست و راه حل هایی را ایجاد می کند که نتایج را سریعاً ارائه می دهد وبا محیطIT و تجارت رشدمی یابد. نیازمندیها و هم معماری نتایج انواع بسیار مختلف پروژه های خودکار زنجیره تأمین است که بدان اشاره می کنیم.