سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

نفیسه شبیب –
محمدعلی نعمت بخش –
سیما عقیلی دهکردی –

چکیده:

رشد بی سابقه تکنولوژی جدید اینترنت در سالهای اخیر، باعث ایجاد برنامه های کاربردی بسیار زیادی در زمینه تجارت الکترونیکی شده است. وجود برنامه های کاربردی در زمینهB2C و B2Bنیاز به ارتباط موثر بین ماشینها را دارد. یکی ازمهمترین برنامه های کاربردی سیستمهای پیشنهاد دهنده می باشد. سیستمهای پیشنهاد دهنده یک نوع ویژه از سیستمهای فیلتر اطلاعات است، که در آن آیتمها را، بر اساس اینکه چه آیتمی برای کاربر جذاب است، از یک مجموعه بزرگ از آیتمها و کاربران فیلتر میکنند. در این مقاله سیستمهای پیشنهاد دهنده را بررسی نموده و نسل حاضر از متدهای سیستمهای پیشنهاد دهنده را که به سه دسته کلی تقسیم می شوند را مطرح می نماییم.