سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین کنفرانس داده کاوی ایران

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

آرشین بختیاری – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشکده حسابداری و مدیریت ، دا
قربانی زاده – عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

تکنولوژی اطلاعات گردشگری (ITS) در زمینه های وب، اینترنت و بازاریابی مقصدهای گردشگری نقش اساسی داشته و با گام برداشتن به سوی جهانی شدن استفاده از آن امری اجتناب ناپذیر است. در صنعت گردشگری، اینترنت به عنوان ابزاری کاربردی برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان ابزاری برای انتقال داده ها بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی، می تواند مبنایی برای دستیابی به اطلاعات مختلف قرار گیرد. تکنولوژی اطلاعات بر همه جنبه های گردشگری تاثیرگذار بوده و از طرفی سیست مهای اطلاعات جغرافیایی (GIS) گردشگران را در یافتن مکانهای مورد نظر، بخصوص موقعیتهای جغرافیایی و محیط های اطراف، راهنمایی م یکند. در این مطالعه، کاربردهای GIS در صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و با تاکید بر جاذبه های استان کرمان، طراحی لایه های کاربردی در محیط نر مافزاری Arc view انجام گرفته و در پی آن چگونگی کاربرد GIS مبتنی بر اینترنت جهت استفاده مدیران و گردشگران تشریح گردیده است