سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

سیدمسعود عبدالهی موسوی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت MBA دانشگاه پیام نور

چکیده:

امروزه در شرایط بسیار سخت رقابتی بازار تنها شرکت هایی میتوانند به رشد روز افزون خود ادامه دهند که بتوانند با حداقل هزینه و تجهیزات حداکثر بهره وری را برای مشتریان تامین کنند. برای نیل به این هدف شرکت ها بایستی با یک نگاه جامع به مشتری وبازار نگاه کرده و با در نظرگرفتن نقاط ضعف و قوت خود و تهدیدات و فرصت های بیرونی یک راه حل جامع را برای رشد درآمد خود و رضایت مندی مشتریان ارائه دهند. در مدیریت زنجیره تامین این نگاه جامع از تامین کننده مواد خام تا تولید کننده ، انبار ، عمده فروش ، خرده فروش، و مشتری نهایی وجود دارد. که این نگاه هم به تعداد و مکان کارخانه ها و انبارهاو هم مسیرهای حمل ونقل بین آنها تا رسیدن محصول به مشتری نهایی معطوف می باشد. با توجه به مسیرهای زیاد رسیدن محصول به دست مشتری نهایی ( شکل ۱) استفاده از یک مسیر حمل ونقل بهینه و همچنین تسهیلات مناسب بسیار ضروری می باشد.