سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE در شریان های حیاتی، صنایع و مدیریت شهری
تعداد صفحات: ۱۲
نویسنده(ها):
حلما قاسم زاده – دانشگاه صنعتی سجاد

چکیده:
رویدادهای مهم دهه های اخیر جهان ازنظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و انسانی نشان می دهد که جوامع بشری پیوسته دستخوش حوادث طبیعی یا تمایلات مخرب انسانها که باعث بروز بحرانهای گوناگون می شود، بوده است. روزی نیست که اخبار مربوط به بحرانهای کوچک و بزرگی که در گوشه و کنار دنیا رخ می دهد در وسایل ارتباط جمعی منعکس نشود این بحرانها ممکن است تا آنجا پیش برود که منافع داخلی و خارجی جوامع و یا اعتبار یک سازمان بزرگ را موردتهدید قرار دهد . از طرفی دنیای پرتلاطم و متغیر امروز تبدیل به صحنه ای برای جدال در کسب موفقیت و پیشتازی کارآفرینان گردیده است. بر خلاف گذشته در حال حاضر کسب موفقیت و بدست آوردن مزیت رقابتی منوط به آگاهی از خواست مشتری، تحرکات رقبا و تحولات بازارهاست. برای این منظور کارآفرینانی قادرند موفق عمل کنند که سطح دانشف هوشیاری و آگاهی خود را بالا ببرند. در اقتصاد مبتنی بر دانش، محصولات و سازمان ها بر اساس دانش زندگی می کنند و می میرند. موفق ترین آنها کارآفرینانی هستند که در این بین سریع تر و آگاه تر عمل نمایند. در این تحقیق ابتدا به توضیح مدیریت بحران می پردازیم سپس کارآفرینی را بیان می کنیم و در انتها کاربرد مدیریت بحران در کار آفرینی را بیان میکنیم