سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

صفری – دانشگاه امیرکبیر-دانشگاه شیراز- شرکت مخابرات استان فارس
ماه آفرین حسینی – دانشگاه امیرکبیر-دانشگاه شیراز- شرکت مخابرات استان فارس
عصمت قلی جان – دانشگاه امیرکبیر-دانشگاه شیراز- شرکت مخابرات استان فارس
مهدیه تقی زاده – دانشگاه امیرکبیر-دانشگاه شیراز- شرکت مخابرات استان فارس

چکیده:

برنامه ریزی همکاری بر مبنای پیش بینی و سفارش مجدد (CPFR) باعث یک تاثیر انقلابی شده است، که تمام شرکاء را در زنجیره ارزش قادر می سازد که هزینه های انبارداری و درآمد و مهمتر از آن سرویس دهی به مشتری را بهبود بخشند. این مقاله، کاربرد جدید همکاری در اجرای زنجیره تامین، یعنی مدیریت همکاری حمل و نقل (CTM) و ضرورت بکارگیری فرایندهای کلیدی را در این زمینه تشریح می کند. یک مطالعه موردی جهت نیز تشریح بیشتر CTM در ایجاد زنجیره ارزش بررسی شده است.نشان داده شده است که همکاری باعث تولید ارزش قابل توجه در ارتباطات در زنجیره ارزش می شود. CTM مشارکت را به سطحی بالاتر از CPFR توسعه می دهد، فضای خالی بین پیش بینی در حین اجرا در طی چرخه پرداخت حامل کالا را پر می کند. CTM بازده عملیات، انبار داری و حمل و نقل را برای خریدار و فروشنده، در جهت بدست آوردن زنجیره ارزش بهینه بهبود می بخشد. در نهایت، سرویس دهیبه مصرف کننده نهایی را بهبود می بخشد که باعث بهبود آنها در فضای رقابتی می گردد.