سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: چهارمین کنفرانس ملی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

لاله نوروزی حسن کیاده – کارشناس ترافیک و بهره برداری در شرکت توسعه راه آهن ایران ( مترا )

چکیده:

در این مقاله به بررسی اجمالی مهندسی ارزش و کاربرد آن در عرصه خدمات پرداخته شده است . بدین منظور ابتدا به ویژگی خدمات و مشکلاتی که مانع از کاربرد انواع روشهای مدیریتی در عرصه خدمات عمومی میشود،اشاره شده است و پس از آن به تطبیق اسلوب مهندسی ارزش با ویژگی خدمات و درنهایت یک به نمونه مطالعاتی کاربرد مهندسی ارزش در خدمات اشاره شده است . آنچه که بسیار به چشم می آید عدم بکار گیری مهندسی ارزش در کلیه مباحث خدماتی بخصوص در بخشهای دولتی می باشد و این سوال همیشه مطرح است که آیا مهندسی ارزش می تواند در زمینه خدمات نیز به صورتی موفق و تاثیر گذار در کاهش هزینه های غیر ضروری عمل نماید؟که هدف از ارائه این مقاله نیز پاسخگویی به همین سوال است