سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مهدی آرین نیک – دانشجو – دانشگاه علم و صنعت ایران
مرتضی منتظری – دانشیار – دانشگاه علم و صنعت ایران
محمد زروندی – دانشجو – دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

در این مقاله بدست آوردن سیکل رانندگیتاکسی های شهر تهران با استفاده از داده های GPS ارائه شده است . ابتدا سیستم و نحوه داده برداری معرفی شده و پس از کنترل کیفی داده ها , شرایط ترافیکی متناسب با حرکت تاکسی های شهر تهران تعیین گردیده است . سپس از دو روشASIT و SAPMبرای آنالیز داده ها و تولید سیکل رانندگی تاکسیاستفاده شده است . در پایان با استفاده از سیستم AVL ، مسیر حرکت بر روی نقشه تهران نمایش داده شده و با یک طرح ابتکاری با استفاده از نرم افزار Google Earth شیب جاده نیز برای سیکل رانندگی نهایی تعریف گردیده است . مقایسه سیکل تهران با سیکل های استاندارد ارائه شده برای خودروهای سواری نشان می دهد که ماکزیمم شتاب مثبت و منفی سیکل تهران بیشتر و در عین حال متوسط شتاب مثبت و منفی آن نسبت به سایر سیکل ها کمتر می باشد . همچنین شبیه سازی مصرف سوخت نشان دهنده افزایش و در نتیجه واقعی تر شدن مصرف سوخت و آلاینده های تاکسی با در نظر گرفتن شیب جاده می باشد .