سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس لوله و صنایع وابسته

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

چکیده:

TPMکلمه ای است که بارها به گوش رسیده، گاهی با TQM و گاهی با PM اشتباه می شود و زمانیکه توضیح داده می شود که TPMهمان نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر است، این سئوال پیش می آید که آیا این روش نگهداری صرفاً برای واحدهای تولیدی است؟ آیا واحدهای خدماتی نیز می توانند از مزایای آن بهره مند شوند؟ . با توجه به ماهیت وظیفه ای خطوط لوله به عنوان " سیستم های سرویس دهنده پیوسته " کلا مبحث نگهداری و تعمیرات از اهمیت بالایی در این صنعت برخودار می باشد و TPM می تواند نقطه عطفی در نگهداری و تعمیرات خطوط لوله باشد .
مقاله جاری به بحث درباره ابعاد TPM پرداخته و تلاش دارد ارتباط آن را با نگهداری خطوط لوله انتقال نفت و گاز بیان نماید . پس از جنگ جهانی دوم ، صنایع ژاپن به این نتیجه رسیدند که به منظور رقابت موفقیت آمیز در بازار جهانی ، لازم است که کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند . در این راستا ، ژاپنی ها تکنیکهای ساخت و تولید و مدیریت را از آمریکا به کشور خودشان وارد کرده و آنها را با شرایط خود سازگار نمودند