سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

علی نیازی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع – دانشگاه تربیت مدرس
رضا برادران کاظم زاده – استادیار بخش مهندسی صنایع – دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

در طول تاریخ ، سیستم های سنجش عملکرد واحدهای کسب و کار ، مالی بوده است، لیکن معیارهای مالی برای هدایت و ارزیابی مسیرهای سازمان در محیط های رقابتی ناکافی می باشند . در حقیقت معیارهای مالی فقط قسمتی از داستان مربوط به اعمال گذشته را بازگو می کنند و نمی توانند هدایت کافی را برای اعمالی که امروز و فردا برا ی ایجاد ارزش مالی در آینده انجام می شود فراهم کنند . در این مقاله ابتدا به بررسی رویکردهای موجود در سنجش عملکرد پرداخته و سپس به بررسی کارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم سنجش عملکرد چند بعدی خواهیم پرداخت . در پایان نیز به توسعه کارت امتیازی متوازن و کاربرد آن در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک اشاره مختصری شده است