سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: ششمین همایش ملی بهداشت محیط

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

پرویز گل علیزاده – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
ابراهیم فتائی – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
محمدرضا رنجبرامید – کارشناس ازمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
علیرضا ملکی – کارشناس ازمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

چکیده:

در تمامی خودروهای تولیدی کشورهای جهان قسمت دهانه و خروجی هوای باک اتومبیل به گونه ای طراحی شده است که مسیرخروجی هوای ایجاد شده در باک در مسیر ورودی بنزین قرار داشته و نواقص و مشکلات عدیده ای را به همراه دارد از جمله: در موقع سوخت گیری در جایگاههای سوخت رسانی، بنزین به داخل خروجی هوا رفته و عمل خارج شدن هوا را با مشکل مواجه می سازد همچنین پمپ بنزین روی خروجی هوا قرار گرفته و عمل خروج هوا بطور کامل انجام نمی گیرد این دو عامل باعث می شود که خروج هوا تا حدود ۳۰% اعمال نگردد و نیز عدم وجود سیستمی هشدار دهنده ای جهت آگاهی از وضعیت پربودن باک هنگام سوخت گیری و نبود زاویه دید مناسب فرد نسبت به ورودی (لوله) بنزین در زمان پر کردن باک از نقایصی است که باعث سرریز باک می گردد.