سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هشتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مانی عابدپور – کارشناس خط و سازه‌های ریلی
حسین عسگری – کارشناس ارشد راه و ترابری
مهدی کلانتری – کارشناس ارشد راه و ترابری

چکیده:

امروزه به منظور کاهش سروصدا و ارتعاشات در ساختمانهای نزدیک تونل های راه‌آهن از سیستم‌های پیشرفته جدید جرم و فنر استفاده می‌شود. در این مقاله پس از ارائه مقدمه‌ای کوتاه در زمینه تئوری دینامیکی چنین سیستم‌هایی، خصوصیات استاتیکی و دینامیکی مصالح و اجزای به کار رفته، شرح داده شده است. در ادامه، مدل‌سازی سیستم‌ دال بتنی خط یک متروی شهر شیرازکه بصورت سیستم جرم وفنر با تکیه گاه پیوسته طرح شده است ذکر گردیده است. این ارزیابی‌ها می‌تواند به معیارهای طراحی و شاخص‌‌هایی برای مدل‌های محاسباتی سیستم‌های جرم و فنر آینده، منجر ‌شود.