سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مهران نصرت اللهی – دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مرکز آموزشی و تحقیقات فضایی، استادیار دانشگ
مرتضی مفید – دانشجوی کارشناسی ارشد هوافضا

چکیده:

با بررسی تست های میدانی راکت ها به این واقعیت پی می بریم که راکت در محور سمت خود دارای پراکندگی زیادی در نقاط اصابت است. این موضوع با افزایش برد راکت ها مضاعف گردیده و بیشتر به چشم می خورد. یکی از عوامل مهم این پراکندگی، خطای ناشی از اغتشاشات موتور و به عبارت بهتر خطای انحراف زاویه ای و مکانی بردار نیروی پیشران است. در این پژوهش سعی شده است با نصب یک سیستم هدایت و کنترل ساده در بازه زمانی ابتدایی پرواز، این خطا برای یک راکت خاص کاهش یابد. در انتها نتایج شبیه سازی اصابت موشک ارائه و با داده های مربوط به راکت مقایسه شده اند.