سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهیمن کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

احسان قائمی – دانشگاه صنعتی شریف
فرزاد تهامی – دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

افزایش هر روزه بارهای الکتریکی در خودروها و جایگزین شدن بخشهای گوناگون مکانیکی با جانشینهای پر بازده تر، کم سر و صدا تر و پایش پذیرتر الکتریکی ، سرنوشت سامانه الکتریکی خودروها را به سمت و سوی نوینی می برد. این افزایش بارهای الکتریکی، هم ارز افزایش، تولیدد انرژی و بزرگتر شدن مولد خودروهاست. تا جایی که این ماشین نه تنها توانایی فراهم ساختن نیاز بارهای الکتریکی خودرو را خواهد داشت، بلکه می توان کاربریهای دذیگری مانند راه اندازی موتور سرد، کارکرد خاموش – روشن برای کاهش سوخت مصرفی خودرو و نرم کردن گشتاورناهموار پیشرانه درونسوز را نیز بپذیرد. گزینه های گوناگونی درمیان ماشینهای الکتریکی برای علمی کردن این اندیشه وجود دارد. در این میان ماشین سوئیچرلوکتانسی برتریهای ویژه ای در این میان دارد. البته در کنار این برتری ها، مشکلات و پیچیدگی هایی نیز در به کارگیری آن به چشم می خورد. در این مقاله به بررسی یک نمونه شبیه سازی شده ازچنین سامانه ای و بازخوانی دستاوردهای آن پرداخته ایم .